אודות

הרב איתם הנקין, יליד ירושלים, שוקד על תלמודו (ללמוד וללמד) כמו גם עוסק במחקר היסטורי. EitamHenkin@gmail.com

בבמה זו ירוכזו, לטובת ציבור הקוראים, המאמרים והפרסומים מן השנים האחרונות בכתבי עת למיניהם, הן מאמרים תורניים בשדה ההלכה ולהבדיל מאמרים מחקריים, בעיקר בתחום שניתן לכנות "ההיסטוריה הרבנית" במאות התשע-עשרה והעשרים.

המאמרים מקוטלגים לפי מספר קטגוריות, המופיעות מתחת לכותרת הבלוג: מאמרי הלכה או מאמרים היסטוריוניים, לפי שנת הפרסום, לפי כתב העת שבו פורסמו, ועוד. מומלץ להיעזר ברשימת הקטגוריות הממויינת, הנפתחת בצד שמאל של הדף. אפשרות ניווט אחרת, ויעילה לא פחות, היא שימוש בשדה החיפוש הנמצא מצד שמאל למעלה.

השימוש במאמרים ובקבצים שבבמה זו מותר לצורכי קריאה בלבד; זכות הדפסתם, בכל מספר עותקים שהוא, שמורה ברוב המקרים לכתב-העת בהם התפרסמו. מאותה סיבה, יתקיים גם הפרש מסויים בין מועד פרסום מאמר זה או אחר לבין המועד בו יוכל המאמר להופיע כאן. למידע נוסף

===

הרב איתם שמעון הנקין הי"ד נרצח יחד עם אשתו נעמה הי"ד ע"י בני עוולה בי"ט תשרי תשע"ו, חול המועד סוכות, בדרכם ממפגש חברים באלון מורה לביתם בנריה. בחסדי ה' ניצלו ארבעת ילדיהם הצעירים. הרב איתם היה בן 31 במותו. בחייו הקצרים פירסם 2 ספרים ("לכם יהיה לאכלה" – בירור להלכה על סוגיית חרקים במזון, ו"להכות שורש" על הראי"ה קוק והקק"ל) וכן עשרות מאמרים בהלכה ובתולדות הרבנות. בנוסף השאיר מאמרים אשר טרם ראו אור, ואלה ממשיכים להתפרסם בכתבי עת וימשיכו להופיע בבלוג זה. ספרו "אש תמיד – חידושים וביאורי דינים בהלכות שבת על סדר שלחן ערוך ומשנה ברורה" יראה אור בע"ה השנה, וכן עומד לצאת לאור ספר על בעל ערוך השלחן. בעתיד תצא לאור גם אסופת מאמרים.

את ספרי הרב איתם הנקין ניתן לרכוש ממדרשת "נשמת" בירושלים (misrad@nishmat.net, 02-6404340) או מהוריו (henkin@012.net.il).

3 Responses to אודות

  1. אפרים says:

    הרב איתם הי"ד גרם לי לחיזוק רב מקריאה על פועלו הרב והפורה יהי זכרו ברוך

  2. דניאל says:

    מאמריו של הרב איתם הי"ד החכימו אותי מאוד. כפי שאמר הרה"ג דב ליאור, הוא היה ת"ח רחב אופקים עם פוטנציאל עצום.

  3. אודי אברמוביץ says:

    מאמריו של איתם על הרב קוק (אחרים טרם קראתי) מדויקים ומרשימים ביותר. מי ייתן לנו תמורתו. אודי

כתיבת תגובה